MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
w JELENIEJ GÓRZE 58-506 JELENIA GÓRA
Al. Jana Pawła II 7 tel. 75 752-39-51


ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze


stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
w Dziale Świadczeń Rodzinnych


Liczba etatów: 1


1. Wymagania niezbędne:

 

  • wykształcenie wyższe, preferowane administracyjno-ekonomiczne,
  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia.

 

2. Wymagania dodatkowe:

 

  • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775), ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz.U.2023 r., poz 1993), ustawy o świadczeniach rodzinnych ( (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 323),
  • biegła znajomość obsługi komputera w szczególności standardowych arkuszy kalkulacyjnych i edytorów tekstu,
  • stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku objętym naborem,
  • komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia i samodzielnej analizy dokumentów, umiejętność pracy w zespole.

 

3.Informacja o warunkach pracy na proponowanym stanowisku:

 

  • praca w ramach umowy o pracę na czas określony, w pełnym wymiarze czasu pracy, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony,
  • praca ma charakter biurowy,
  • miejsce pracy znajduje się w budynku MOPS, al. Jana Pawła II 7, budynek dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnością,
  • wykonywanie zadań wymaga pracy przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie,
  • przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2024 r.

 

  4. Zakres obowiązków:

 

  • przyjmowanie wniosków w sprawie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego
  • ustalanie uprawnień do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego
  • przygotowywanie decyzji administracyjnych;  
  • obsługa oprogramowania komputerowego z zakresu ww. ustaw;
  • sporządzanie analiz, zapotrzebowań, sprawozdawczości z zakresu udzielanych świadczeń;
  • podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych (przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego);
  • ścisła współpraca z organami (w szczególności: sądowymi, Urzędami Pracy, Starostwami Powiatowymi, Ośrodkami pomocy społecznej) w sprawach postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
  • wykonywanie innych zadań powierzonych przez Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych.


5. Wymagane dokumenty:

 

  • życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
  • list motywacyjny,
  • kopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie - (kserokopia świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu itp.), doświadczenie zawodowe - (kserokopie świadectw pracy), oraz dodatkowych kwalifikacji i umiejętności,
  • oświadczenie o zdolności do pracy ze względu na stan zdrowia,
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie o następującej treści: „Posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam w pełni z praw publicznych, nie byłam (byłem) skazana(y) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
    oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku, gdy kandydat jest osobą z niepełnosprawnością. 

UWAGA: Wymagane dokumenty, tj. list motywacyjny, CV, oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.

6. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, al. Jana Pawła II 7 (I piętro) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze – stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Dziale Świadczeń Rodzinnych” w terminie do dnia 06.09.2024 r., do godz. 15:00 (decyduje data złożenia w MOPS). Ogłoszenie jest opublikowane: w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze www.mops.bip.jeleniagora.pl i na stronie internetowej MOPS Jelenia Góra www.mops.jelenia-gora.pl oraz wywieszone na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Jelenia Góra al. Jana Pawła II 7.

7. Etapy rekrutacji:

1) ocena formalna złożonych dokumentów,
2) test wiedzy praktycznej,
3) rozmowa kwalifikacyjna.


8. Informacje dodatkowe:

 

  • o zakwalifikowaniu do następnego etapu rekrutacji osoby, które spełnią warunki formalne, zostaną powiadomione telefonicznie lub e-mailem na wskazany adres,
  • osoba wybrana na stanowisko przed zawarciem umowy o pracę zobowiązana jest przedłożyć aktualną informację o niekaralności wydaną przez Krajowy Rejestr Karny,
  • informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP Urzędu Miasta Jelenia Góra i na stronie internetowej MOPS oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze,
  • w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, w tym czasie organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

 

W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił powyżej 6 %.

Wojciech Łabun


Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej 

w Jeleniej Górze


 

Obowiązek Informacyjny na podstawie art.13 ust. 1 i 2
Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (UE) 2016/679

  • Administrator danych osobowych: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze al. Jana Pawła II nr 7, 58-506 Jelenia Góra sekretariat@mops.jelenia-gora.pl.
  • Inspektor Ochrony Danych: Mariusz Stasiak vel Stasek, e-mail: biuro@msvs.com.pl
  • Cel przetwarzania danych osobowych: Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i zatrudnienia. W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody podane osobowe przetwarzane będą na potrzebę realizacji kolejnych postępowań rekrutacyjnych.
  • Podstawa prawna przetwarzania:
  • art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – w zakresie danych osobowych określonych przepisami prawa.
  • art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w tym dane o wyrokach skazujących z art. 10 RODO.
  • art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie szerszym aniżeli dane określony przepisami prawa, na potrzebę realizacji kolejnych postępowań rekrutacyjnych.
  • Przesłanie informacji w zakresie szerszym niż w treści ogłoszenia jest rozumiane przez Administratora jako wyraźne działanie potwierdzające wyrażenie zgody na przetwarzanie takich danych.
  • Informacja o dobrowolności podania danych osobowych.
  • Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne dla realizacji postępowania rekrutacyjnego. Niepodanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa skutkuje brakiem możliwości przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego
  • Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych w szerszym zakresie niż określony przepisami prawa ma charakter dobrowolny. Niepodanie danych osobowych w zakresie szerszym aniżeli określony przepisami prawa nie ma wpływu na przebieg postępowania rekrutacyjnego.
  • Odbiorcy danych: poczta, kurier, kancelaria prawna, jednostki medyczne obsługujące pracodawcę w zakresie medycyny pracy, serwis IT, zewnętrzne, dostawca hostingu strony, poczty oraz strony BIP.
  • Okres przechowywania danych. Do czasu zamknięcia danego postępowania rekrutacyjnego. W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych dane przetwarzane będą do 12 miesięcy od zakończenia rekrutacji.
  • Ma Pani/Pan prawo do:
  • żądania od ADO dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
  • żądania od ADO sprostowania danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
  • żądania od ADO usunięcia danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
  • żądania od ADO ograniczenia przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Pan/Pana dotyczących,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez konsekwencji dla przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem, jeśli dane zbierane są na podstawie zgody,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

 

Wyrażam / Nie wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej dokumentacji rekrutacyjnej na potrzebę kolejnych postępowań rekrutacyjnych prowadzonych przez ADO.


…………………………………….. data i podpis kandydata