Asystent rodziny
XMLTreść
stanowisko | Asystent rodziny |
---|---|
miejsce pracy | MOPS w Jeleniej Górze |
termin składania dokumentów |
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
w JELENIEJ GÓRZE
58-506 JELENIA GÓRA Al. Jana Pawła II 7 TEL 75 752-39-51
ogłasza nabór na wolne stanowisko w Dziale Opieki nad Rodziną i Dzieckiem
Asystent rodziny
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Ilość wolnych etatów: 1
System pracy: zadaniowy czas pracy.
Termin rozpoczęcia pracy: lipiec 2021 r.
Wymagania niezbędne:
• wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub,
•
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z
zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny
staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi
zakres programowy szkolenia określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na
asystenta rodziny (Dz.U. 2011 nr 272 poz. 1608) i udokumentowany co
najmniej roczny staż w pracy z dziećmi lub rodziną lub,
•
wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną
oraz udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub
rodziną,
• składający ofertę nie może być osobą skazaną
prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe, ani też osobą aktualnie bądź w przeszłości pozbawioną władzy
rodzicielskiej, lub której władza rodzicielska została zawieszona, bądź
ograniczona, powinien wypełniać obowiązek alimentacyjny – w przypadku,
gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
Wymagania dodatkowe:
•
znajomość ustawy z dnia z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i
systemie pieczy zastępczej(Dz. U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.), ustawy z
dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"
(Dz. U. z 2016 r., poz. 1860) oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
• sumienność, samodzielność, odpowiedzialność,
• komunikatywność, empatia,
• wysoki poziom umiejętności interpersonalnych,
• zdolności organizacyjne, zaangażowanie,
• wysoka kultura osobista,
• odporność na stres.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:
Do asystenta rodziny należy m.in.:
1.
Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z
członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym. Plan pracy z
rodziną powinien obejmować zakres realizowanych działań mających na
celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także terminy ich
realizacji oraz przewidywane efekty.
2.
Określenie wspólnie z rodziną podstawowych problemów występujących w
rodzinie oraz zmotywowanie rodziny do współpracy i działań zmierzających
do ich pokonania.
3. Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym w zakresie:
•
prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi (organizowanie czasu
wolnego dzieciom, budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny,
rozwijanie umiejętności wychowawczych, aktywne uczestnictwo w życiu
szkolnym dziecka),
• dbania o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja, w razie potrzeby: leczenie i rehabilitacja),
• gospodarowania budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne gospodarowanie mediami),
•
pozyskiwania usług na rzecz domu i rodziny (np. związanych z naprawą,
załatwianiem spraw urzędowych, znalezieniem pracy, kontaktów ze służbą
zdrowia),
• usamodzielniania się poprzez uzupełnianie wykształcenia i podjęcie pracy, dbałości o edukację i rozwój dzieci.
4.
Opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej
pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z
planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
5.
Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w
zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych.
6. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
7. Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym.
8. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
9.
Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na
celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności
psychospołecznych.
10. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
11. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
12. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci oraz dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
13. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
14. Sporządzenie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
15. Informowanie rodziny o możliwościach skorzystania z pomocy i usług różnych instytucji w zależności od potrzeb.
16.
Pomoc rodzinie w rozszerzeniu kontaktów, stymulowanie podopiecznego do
samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości : sił,
osób, grup, instytucji, lub ułatwianie mu tego np. poprzez
towarzyszenie i wsparcie.
17. Współpraca z jednostkami administracji
rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz
innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz
dziecka i rodziny.
Wymagane dokumenty:
• dokumenty potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe kandydata oraz doświadczenie zawodowe,
• aktualne CV,
• list motywacyjny,
•
oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa umyślne lub
umyślne przestępstwo skarbowe oraz nie toczy się przeciw niemu
postępowanie karne,
• oświadczenie o stanie zdrowia,
•
oświadczenie o treści „ Nie jestem i nie byłem/am aktualnie bądź w
przeszłości pozbawiona/y władzy rodzicielskiej, a także władza
rodzicielska nie została mi zawieszona, ani ograniczona”,
• oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (w przypadku, gdy taki obowiązek
w stosunku do składającego ofertę wynika z tytułu egzekucyjnego).
Uwaga:
Wymagane dokumenty: list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przedłożonych
przeze mnie dokumentach przez administratora danych Miejski Ośrodek
Pomocy Społecznej z siedzibą w Jeleniej Górze ul. Jana Pawła II nr 7
do celów związanych z rekrutacją na stanowisko asystenta rodziny.
Oświadczam, że Zapoznałem(-am) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.” oraz własnoręcznym podpisem.
Dodatkowe informacje:
Dokumenty
należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w sekretariacie
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, al. Jana Pawła II
7 (I piętro) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko – asystent rodziny” w terminie do dnia 06.07.2021 r. (decyduje data wpływu oferty do MOPS w Jeleniej Górze).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 075 752 39 51 wew. 415.
O
terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby ubiegające się o pracę na
stanowisku asystenta rodziny zostaną poinformowane telefonicznie.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów po zakończonej rekrutacji nie są
odsyłane.
MOPS w Jeleniej Górze zastrzega sobie prawo do
skontaktowania się jedynie z wybranymi kandydatami, z którymi zostanie
przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Obowiązek Informacyjny
na podstawie art.13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (UE) 2016/679
1.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Miejski Ośrodek
Pomocy Społecznej z siedzibą w Jeleniej Górze al. Jana Pawła II nr 7.
2. W sprawach związanych z Pana/i danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail iod@mops.jelenia-gora.pl.
3. Państwa dane będą przetwarzane do celów związanych z rekrutacją na wskazane
w
aplikacji stanowisko oraz na zasadach określonych w ustawie z dnia
21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
4. Proces rekrutacji przebiegać będzie w następujących etapach:
- ocena formalna,
- rozmowa kwalifikacyjna.
5. Aplikowanie na więcej niż jedno stanowisko wymaga dołączenia odrębnych zgód.
6. Na każdym etapie rekrutacji ma Pan/Pani prawo do wycofać aplikację.
7. Skorzystać z praw określonych w artykułach 15-23 ww. Rozporządzenia.
8.
Okres przetwarzania danych po zakończeniu rekrutacji wynosi 14 dni
roboczych od daty zamieszczenia informacji o wynikach naboru w
Biuletynie Informacji Publicznej, a w przypadku najlepszych kandydatów
wskazanych w protokole kończącym proces rekrutacyjnym przez okres 3
miesięcy. Ma Pan/Pani prawo do odbioru aplikacji w każdym terminie, lecz
po okresie 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który
wygrał nabór, dokumenty zostaną zniszczone.
9. Przysługuje Panu/i
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (UODO) gdy uzna Pan/i, że
przetwarzanie danych w procesie rekrutacji odbywa się w sposób
naruszający przepisy RODO.
Podanie przez Panią/Pana danych wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Wojciech Łabun
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze