aspirat pracy socjalnej
XMLTreść
stanowisko | aspirat pracy socjalnej |
---|---|
miejsce pracy | MOPS w Jeleniej Górze |
termin składania dokumentów |
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
w JELENIEJ GÓRZE
58-506 JELENIA GÓRA Al. Jana Pawła II 7 tel 75 752-39-51
zaprasza do składania ofert na stanowisko w Dziale Pomocy Środowiskowej
aspirat pracy socjalnej
Forma zatrudnienia:
- umowa o pracę.
Ilość wolnych etatów: 1.
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: niezwłocznie po zakończeniu procesu rekrutacji.
1. Wymagania niezbędne:
• ukończone studia wyższe, preferowane kierunki: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
• obywatelstwo polskie,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
•
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
•
udokumentowanie podjęcia edukacji w zakresie uzyskania kwalifikacji do
wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnych z art.116 ust.1 i
ust.1a lub art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej
(t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1508 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 stycznia 2008 r. w sprawie
specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego
realizowanej w szkołach wyższych (Dz.U. z 2008 r. Nr 27, poz.158),
• nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
•
znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, dobra
znajomość ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego oraz umiejętność
interpretacji przepisów,
• umiejętność obsługi komputera na poziomie bardzo dobrym (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, internet, poczta elektroniczna),
• znajomość programu POMOST,
• umiejętność organizacji i planowania pracy, terminowość,
• umiejętność pracy w zespole,
• odporność na stres,
• zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia,
•
aktywność w działaniu, samodzielność, sumienność i rzetelność w
wykonywaniu zadań, wysoka kultura osobista, wysoki poziom umiejętności
interpersonalnych,
• dyspozycyjność, umiejętność negocjacji,
• gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji.
3. Informacja o warunkach pracy na proponowanym stanowisku:
• praca w ramach umowy o pracę na czas określony, w pełnym wymiarze czasu pracy,
z możliwością jej przedłużenia na czas nieokreślony po nabyciu kwalifikacji do pracy na stanowisku pracownika socjalnego,
• praca częściowo przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym,
•
miejsce pracy znajduje się budynku MOPS, al. Jana Pawła II 7, praca
wykonywana jest również w środowisku na terenie Miasta. Budynek
dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami.
4. Zakres obowiązków:
• udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osób i rodzin oraz dostępnych form pomocy,
•
prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym wszelkich czynności
związanych z przygotowaniem dokumentacji w zakresie m.in. skierowania do
domu pomocy społecznej oraz rozeznania sytuacji osób zobowiązanych do
partycypacji w kosztach,
• terminowe kompletowanie i przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przyznawania pomocy społecznej,
•
obsługa systemu komputerowego - dokładne i rzetelne wprowadzanie
informacji z wywiadów środowiskowych oraz innych dokumentów do bazy
danych,
• udział przy przeprowadzaniu rodzinnych wywiadów środowiskowych przez pracownika socjalnego poza siedzibą Ośrodka,
• realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej, wynikających z ustawy o pomocy społecznej oraz innych ustaw,
• przygotowanie
się do samodzielnego wykonywania obowiązków pracownika socjalnego po
uzyskaniu kwalifikacji do pracy na stanowisku pracownika socjalnego.
Przy wykonywaniu zadań aspirant pracy socjalnej jest zobowiązany:
• kierować się zasadami etyki zawodowej,
• kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia,
• przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę,
• udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,
•
zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych,
także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby
lub rodziny,
• podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.
5. Wymagane dokumenty:
• życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
• list motywacyjny,
•
kopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie - (kserokopia
świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu itp.), doświadczenie zawodowe -
(kserokopie świadectw pracy), kwalifikacje i umiejętności,
• oświadczenie o zdolności do pracy ze względu na stan zdrowia,
• oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie o następującej treści: „Posiadam
pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam w pełni z praw
publicznych, nie byłam (byłem) skazana(y) prawomocnym wyrokiem sądu za
umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe”,
• oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw publicznych,
• kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku, gdy kandydat jest osobą z niepełnosprawnością.
Uwaga:
Wymagane dokumenty: list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy
dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) /Dz.U.UE.L119, s.1/ oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o
pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)” oraz własnoręcznym podpisem.
Do oferty należy dołączyć własnoręcznie podpisane oświadczenie
o zapoznaniu się z treścią obowiązku informacyjnego, w tym z informacją
o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu
do treści swoich danych i prawie ich poprawiania - załącznik do
niniejszego ogłoszenia.
6. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Dokumenty
należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w sekretariacie
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, al. Jana Pawła II
7 (I piętro) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko – aspirant pracy
socjalnej” w terminie do dnia 30.08.2019 r., do godz. 15:30 (decyduje
data złożenia w MOPS)
Ogłoszenie jest opublikowane: w Biuletynie
Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej
Górze www.mops.bip.jeleniagora.pl i na stronie internetowej MOPS Jelenia
Góra www.mops.jelenia-gora.pl oraz wywieszone na tablicy informacyjnej
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Jelenia Góra al. Jana Pawła II 7.
7. Informacje dodatkowe:
a)
kandydaci, którzy spełnią wszelkie wymagania formalne, zostaną
zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, o czym zostaną poinformowani
telefonicznie lub drogą email,
b) podczas rozmowy kwalifikacyjnej oceniany będzie stan wiedzy ogólnej i specjalistycznej wymaganej na stanowisku,
Miejski
Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze zastrzega sobie prawo do
skontaktowania się z wybranymi kandydatami, z którymi zostanie
przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
c) informacja o wyniku naboru
będzie umieszczona w BIP Urzędu Miasta Jelenia Góra i na stronie
internetowej MOPS oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w Miejskim Ośrodku
Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze,
W
miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik
zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił
powyżej 6 %.
Wojciech Łabun Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze
Obowiązek Informacyjny
na podstawie art.13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (UE) 2016/679
1.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy
Społecznej z siedzibą w Jeleniej Górze al. Jana Pawła II nr 7.
2. W sprawach związanych z Pana/i danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail iod@mops.jelenia-gora.pl.
3.
Państwa dane będą przetwarzane do celów związanych z rekrutacją na
wskazane w aplikacji stanowisko oraz na zasadach określonych w ustawie z
dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r.
poz.1282).
4. Proces rekrutacji przebiegać będzie w następujących etapach:
- ocena formalna,
- rozmowa kwalifikacyjna.
5.
Na każdym etapie rekrutacji ma Pan/Pani prawo do wycofać aplikację,
skorzystać z praw określonych w artykułach 15-23 ww. Rozporządzenia.
6.
Okres przetwarzania danych po zakończeniu rekrutacji wynosi 14 dni
roboczych od daty zamieszczenia informacji o wynikach naboru w
Biuletynie Informacji Publicznej, a w przypadku najlepszych kandydatów
wskazanych w protokole kończącym proces rekrutacyjnym przez okres 3
miesięcy. Ma Pan/Pani prawo do odbioru aplikacji w każdym terminie, lecz
po okresie 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który
został zatrudniony, dokumenty zostaną zniszczone.
7. Przysługuje
Panu/i prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (UODO) gdy uzna
Pan/i, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji odbywa się w
sposób naruszający przepisy RODO.
8. Podanie przez Panią/Pana danych wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
……………………………………….
data i czytelny podpis kandydata