Pracownik socjalny
XMLTreść
stanowisko | Pracownik socjalny |
---|---|
miejsce pracy | MOPS Jelenia Góra |
termin składania dokumentów |
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W JELENIEJ GÓRZE
58-506 JELENIA GÓRA Al. Jana Pawła II 7 TEL 75 752-39-51
zaprasza do składania ofert dotyczących podjęcia pracy
w Dziale Pomocy Środowiskowej w MOPS w Jeleniej Górze
na stanowisku pracownik socjalny.
Forma zatrudnienia:
- umowa o pracę na zastępstwo na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika,
- umowa o pracę
Ilość wolnych etatów: 7
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: niezwłocznie po zakończeniu procesu rekrutacji
1. Wymagania niezbędne:
•
wykształcenie zgodne z art.116 ust.1 i ust.1a lub art. 156 ustawy z
dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. z 2018 r., poz. 1508
ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
25 stycznia 2008 r. w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu
pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych (Dz.U. z 2008 r.
Nr 27, poz.158),
• obywatelstwo polskie,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
•
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
•
znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, dobra
znajomość ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego oraz umiejętność
interpretacji przepisów,
• umiejętność obsługi komputera na
poziomie bardzo dobrym (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, internet,
poczta elektroniczna),
• znajomość programu POMOST,
• umiejętność organizacji i planowania pracy, terminowość,
• umiejętność pracy w zespole,
• odporność na stres,
• zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia,
•
aktywność w działaniu, samodzielność, sumienność i rzetelność w
wykonywaniu zadań, wysoka kultura osobista, wysoki poziom umiejętności
interpersonalnych,
• dyspozycyjność, umiejętność negocjacji,
• gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji.
3. Informacja o warunkach pracy na proponowanym stanowisku:
•
praca w ramach umowy o pracę lub na zastępstwo na czas
usprawiedliwionej nieobecności pracownika, w pełnym wymiarze czasu
pracy, z możliwością jej przedłużenia docelowo na czas określony i
nieokreślony.
• praca częściowo przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym,
•
miejsce pracy znajduje się budynku MOPS, al. Jana Pawła II 7 ( 4
godz.) oraz 4 godz. w środowisku na terenie Miasta. Budynek dostosowany
jest dla osób z niepełnosprawnościami,
4. Zakres obowiązków:
Do zakresu obowiązków pracownika socjalnego należy między innymi:
• praca socjalna w środowisku,
•
dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na
świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych
świadczeń,
• udzielania informacji, wskazówek i pomoc w zakresie
rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą
zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudniej
sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w
realizacji tych zadań,
• pomoc w uzyskaniu dla osób będących w
trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości
rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje
państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w
uzyskiwaniu pomocy,
• udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
•
pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i
środowisk społecznych,
• współpraca i współdziałanie z innymi
specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków
negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenia skutków ubóstwa,
•
współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz
rozwijaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na
podniesienie jakości życia,
• rozpoznawanie potrzeb osób i rodzin,
które nie są w stanie samodzielnie przezwyciężyć trudnych sytuacji
życiowych, wykorzystując własne środki, możliwości uprawnienia, poprzez
przeprowadzanie wywiadów środowiskowych własnych i na zlecenie innych
instytucji, kompletowanie dokumentacji oraz opracowywanie planów pomocy
dla osób potrzebujących i przedkładanie wniosków Kierownikowi Działu
Świadczeń Pomocy Społecznej i Kierownikowi Działu Pomocy Środowiskowej,
• prowadzenie postępowań administracyjnych,
• realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej, wynikających z innych ustaw.
Przy wykonywaniu zadań pracownik socjalny jest zobowiązany:
• kierować się zasadami etyki zawodowej,
• kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności
i prawa tych osób do samostanowienia,
• przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę,
• udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,
•
zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych,
także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby
lub rodziny,
• podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.
5. Wymagane dokumenty:
• życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
• list motywacyjny,
•
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie uprawniające do
wykonywania zawodu pracownika socjalnego wraz z suplementem do dyplomu,
doświadczenie zawodowe (kserokopie świadectw pracy), kwalifikacje i
umiejętności,
• oświadczenie o zdolności do pracy ze względu na stan zdrowia,
•
oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie o
następującej treści: „Posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz
korzystam w pełni z praw publicznych, nie byłam (byłem) skazana(y)
prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
• oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw publicznych,
• kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku, gdy kandydat jest osobą z niepełnosprawnością.
Uwaga:
Wymagane
dokumenty: list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone
klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu
rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U.UE.L119, s.1/ oraz
ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018
r. poz. 1260) oraz własnoręcznym podpisem.
Do oferty należy dołączyć własnoręcznie podpisane oświadczenie
o zapoznaniu się z treścią obowiązku informacyjnego, w tym z informacją
o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu
do treści swoich danych i prawie ich poprawiania - załącznik do
niniejszego ogłoszenia.
6. Określenie miejsca składania dokumentów:
Dokumenty
należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w sekretariacie
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, al. Jana Pawła II
7 (I piętro) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko – pracownik socjalny”
MOPS
w Jeleniej Górze zastrzega sobie prawo do skontaktowania się jedynie z
wybranymi kandydatami, z którymi zostanie przeprowadzona rozmowa
kwalifikacyjna.
W
miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik
zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił
powyżej 6 %.
Wojciech Łabun Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze
Obowiązek Informacyjny
na podstawie art.13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (UE) 2016/679
1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Jeleniej Górze al. Jana Pawła II nr 7.
2. W sprawach związanych z Pana/i danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail iod@mops.jelenia-gora.pl.
3. Państwa dane będą przetwarzane do celów związanych z rekrutacją na wskazane
w aplikacji stanowisko oraz na zasadach określonych w ustawie z dnia 21.11.2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz.1260).
4. Proces rekrutacji przebiegać będzie w następujących etapach:
- ocena formalna,
- egzamin pisemny,
- rozmowa kwalifikacyjna.
5. Aplikowanie na więcej niż jedno stanowisko wymaga dołączenia odrębnych zgód.
6. Na każdym etapie rekrutacji ma Pan/Pani prawo do wycofać aplikację.
7. Skorzystać z praw określonych w artykułach 15-23 ww. Rozporządzenia.
8.
Okres przetwarzania danych po zakończeniu rekrutacji wynosi 14 dni
roboczych od daty zamieszczenia informacji o wynikach naboru w
Biuletynie Informacji Publicznej,
a w przypadku najlepszych
kandydatów wskazanych w protokole kończącym proces rekrutacyjnym przez
okres 3 miesięcy. Ma Pan/Pani prawo do odbioru aplikacji w każdym
terminie, lecz po okresie 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z
kandydatem, który wygrał nabór, dokumenty zostaną zniszczone.
9.
Przysługuje Panu/i prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
(UODO) gdy uzna Pan/i, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji
odbywa się w sposób naruszający przepisy RODO.
10. Podanie przez Panią/Pana danych wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
……………………………………
data i czytelny podpis kandydata