Nabór na stanowisko urzędnicze ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Dziale Świadczeń Rodzinnych
XMLTreść
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
w JELENIEJ GÓRZE 58-506 JELENIA GÓRA
Al. Jana Pawła II 7 tel. 75 752-39-51
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
w Dziale Świadczeń Rodzinnych
Liczba etatów: 1
1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe, preferowane administracyjno-ekonomiczne,
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775), ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz.U.2023 r., poz 1993), ustawy o świadczeniach rodzinnych ( (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 323),
- biegła znajomość obsługi komputera w szczególności standardowych arkuszy kalkulacyjnych i edytorów tekstu,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku objętym naborem,
- komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia i samodzielnej analizy dokumentów, umiejętność pracy w zespole.
3.Informacja o warunkach pracy na proponowanym stanowisku:
- praca w ramach umowy o pracę na czas określony, w pełnym wymiarze czasu pracy, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony,
- praca ma charakter biurowy,
- miejsce pracy znajduje się w budynku MOPS, al. Jana Pawła II 7, budynek dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnością,
- wykonywanie zadań wymaga pracy przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie,
- przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2024 r.
4. Zakres obowiązków:
- przyjmowanie wniosków w sprawie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego
- ustalanie uprawnień do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego
- przygotowywanie decyzji administracyjnych;
- obsługa oprogramowania komputerowego z zakresu ww. ustaw;
- sporządzanie analiz, zapotrzebowań, sprawozdawczości z zakresu udzielanych świadczeń;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych (przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego);
- ścisła współpraca z organami (w szczególności: sądowymi, Urzędami Pracy, Starostwami Powiatowymi, Ośrodkami pomocy społecznej) w sprawach postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych.
5. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie - (kserokopia świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu itp.), doświadczenie zawodowe - (kserokopie świadectw pracy), oraz dodatkowych kwalifikacji i umiejętności,
- oświadczenie o zdolności do pracy ze względu na stan zdrowia,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie o następującej treści: „Posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam w pełni z praw publicznych, nie byłam (byłem) skazana(y) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku, gdy kandydat jest osobą z niepełnosprawnością.
UWAGA: Wymagane dokumenty, tj. list motywacyjny, CV, oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
6. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, al. Jana Pawła II 7 (I piętro) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze – stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Dziale Świadczeń Rodzinnych” w terminie do dnia 06.09.2024 r., do godz. 15:00 (decyduje data złożenia w MOPS). Ogłoszenie jest opublikowane: w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze www.mops.bip.jeleniagora.pl i na stronie internetowej MOPS Jelenia Góra www.mops.jelenia-gora.pl oraz wywieszone na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Jelenia Góra al. Jana Pawła II 7.
7. Etapy rekrutacji:
1) ocena formalna złożonych dokumentów,
2) test wiedzy praktycznej,
3) rozmowa kwalifikacyjna.
8. Informacje dodatkowe:
- o zakwalifikowaniu do następnego etapu rekrutacji osoby, które spełnią warunki formalne, zostaną powiadomione telefonicznie lub e-mailem na wskazany adres,
- osoba wybrana na stanowisko przed zawarciem umowy o pracę zobowiązana jest przedłożyć aktualną informację o niekaralności wydaną przez Krajowy Rejestr Karny,
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP Urzędu Miasta Jelenia Góra i na stronie internetowej MOPS oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze,
- w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, w tym czasie organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił powyżej 6 %.
Wojciech Łabun
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze
Obowiązek Informacyjny na podstawie art.13 ust. 1 i 2
Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (UE) 2016/679
- Administrator danych osobowych: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze al. Jana Pawła II nr 7, 58-506 Jelenia Góra sekretariat@mops.jelenia-gora.pl.
- Inspektor Ochrony Danych: Mariusz Stasiak vel Stasek, e-mail: biuro@msvs.com.pl
- Cel przetwarzania danych osobowych: Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i zatrudnienia. W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody podane osobowe przetwarzane będą na potrzebę realizacji kolejnych postępowań rekrutacyjnych.
- Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – w zakresie danych osobowych określonych przepisami prawa.
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w tym dane o wyrokach skazujących z art. 10 RODO.
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie szerszym aniżeli dane określony przepisami prawa, na potrzebę realizacji kolejnych postępowań rekrutacyjnych.
- Przesłanie informacji w zakresie szerszym niż w treści ogłoszenia jest rozumiane przez Administratora jako wyraźne działanie potwierdzające wyrażenie zgody na przetwarzanie takich danych.
- Informacja o dobrowolności podania danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne dla realizacji postępowania rekrutacyjnego. Niepodanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa skutkuje brakiem możliwości przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego
- Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych w szerszym zakresie niż określony przepisami prawa ma charakter dobrowolny. Niepodanie danych osobowych w zakresie szerszym aniżeli określony przepisami prawa nie ma wpływu na przebieg postępowania rekrutacyjnego.
- Odbiorcy danych: poczta, kurier, kancelaria prawna, jednostki medyczne obsługujące pracodawcę w zakresie medycyny pracy, serwis IT, zewnętrzne, dostawca hostingu strony, poczty oraz strony BIP.
- Okres przechowywania danych. Do czasu zamknięcia danego postępowania rekrutacyjnego. W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych dane przetwarzane będą do 12 miesięcy od zakończenia rekrutacji.
- Ma Pani/Pan prawo do:
- żądania od ADO dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
- żądania od ADO sprostowania danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
- żądania od ADO usunięcia danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
- żądania od ADO ograniczenia przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Pan/Pana dotyczących,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez konsekwencji dla przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem, jeśli dane zbierane są na podstawie zgody,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Wyrażam / Nie wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej dokumentacji rekrutacyjnej na potrzebę kolejnych postępowań rekrutacyjnych prowadzonych przez ADO.
…………………………………….. data i podpis kandydata